marraskuu 2023

Anna Jeesuksen rakkauden näkyä hyvinä tekoina

Läpi Uuden Testamentin toistuu sama kaava: osoittakaa Kristuksen rakkautta ympärillä oleville ihmisille tekemällä heille hyvää. Hyvinvointiyhteiskunta ja sen rakenteet pyrkivät hoitamaan ihmisiä, jotka ovat syystä tai toisesta ajautuneet sellaiseen elämäntilanteeseen, että he eivät tule toimeen tuloillaan. Häpeällistä, Suomi ei kuitenkaan siinä aina onnistu. Silloin meidän kristittyjen on vastattava haasteeseen ja opittava luopumaan omastamme ja jakamaan sitä hyvää, mitä meille on annettu tarvitsevien hyväksi.

Olemme seurakuntana jo usean vuoden ajan näin joulun alla osallistuneet antamalla joululahjoja ja rahaa porilaisten vähävaraisten lapsiperheiden Joulupuu-keräykseen. Tämä on oiva tapa perheissämme opettaa ja oppia luopumaan jostakin omasta lahjasta toisten tarvitsevien hyväksi. Tehkäämme se iloiten!
“pyrkikää aina tekemään hyvää toisillenne ja kaikille” 1. Tess. 5:15

Satakunta United -tapahtuma la 4.11.2023

Satakunta United -tapahtuma on suunnattu nuorille ja toteutamme sen yhdessä kolmen muun seurakunnan kanssa Satakunnasta.

Tapahtumassa kuullaan nuoria eri seurakunnista ja opetuksesta vastaa Joni Siimes Raumalta. Saamme pitää vieraana myös Holy Land kollektiivi -ylistysryhmää, joka on mukana myös sunnuntain ehtoollisjumalanpalveluksessa.

Klo 17 TalkShow
Klo 18 Ruoka
Klo 19 Satakunta United -ilta

Parasta Poriin -joulukeräys & -hyväntekeväisyyskonsertti

Olemme jo useana vuonna toteuttaneet joulukeräyksen, jolla olemme avustaneet vähävaraisia perheitä Porissa.

Tänä vuonna saamme jälleen seurakuntana olla tekemässä hyvää ja olla antamassa omastamme, jotta joku muu voi saada.

Keräämme joululahjoja lapsille sekä rahaa, jolla ostamme lisää lahjoja sekä ruoka-apua. Lahjat ja ruoka-apu toimitetaan yhteistyökumppaneiden, Joulupuu-keräys ja Porin kaupungin sosiaalitoimi, kautta perille.

Voit osallistua keräykseen seuraavilla tavoilla:

1. Osta lahja itse

2. Lahjoita rahaa

3. Anna aikaasi

4. Haasta muita mukaan

5. Rukoile keräyksen ja apua tarvitsevien perheiden puolesta

Tule mukaan tekemään hyvää, sinun lahjaasi odotetaan tänäkin vuonna!

“Älkäämme väsykö tekemästä hyvää”

Gal. 6:9

Joulukeräys huipentuu la 9.12. Nina Åströmin joulukonserttiin.

Klo 12 Nina esiintyy bändinsä kanssa Puuvillan kauppakeskuksessa ja klo 18 kirkollamme mahtavan tunnelmallisessa joulukonsertissa. Tänne kannattaa tulla kauempaakin ja kutsua ystävä mukaan!

Aikamatka tarvitsee sinua!

Olemme jälleen kutsuneet esikoulut ja 1.-3.-luokat kirkollemme kuulemaan joulun todellista sanomaa ikimuistoisella tavalla marraskuun lopussa!

Aikamatka on näytelmäseikkailu, jossa kuljetaan jouluevankeliumin tapahtumien läpi. Kirkkorakennuksemme tilat ovat lavastettu viemään lapset 2000 vuotta ajassa taaksepäin, ja matkalla kohdataan eläviä näyttelijöitä mm. Herodeksen linnassa, Nasaretissa, paimenten kedolla sekä Beetlehemin tallissa.

Aikamatka on mittava yhteinen projekti.

Kulissien rakentamisessa on iso työ, jota toteuttamaan tarvitaan paljon käsiä. Samoin näyttelijärooleja on tarjolla yli 30, kolmena eri päivänä. Jokainen osa tuo oman kortensa kekoon ollen osa yhtenäistä kokonaisuutta ja ikimuistoista kokemusta.

Tahdomme olla tavoittava seurakunta, ja iloitsemme mahdollisuudesta tavoittaa tämän kaupungin lapsia ja kouluja joulun ihmeellisellä sanomalla Jumalan rakkaudesta.

Voitko sinä antaa ajastasi ja olla tänä vuonna mahdollistamassa Aikamatkaa joko tulemalla rakentamaan tai näyttelemään?

Aikamatkan ajankohta on 22.-25.11.2023.
Rakentaminen tapahtuu valtaosin edeltävällä viikolla.

Rakennusapu ja näytteleminen eivät edellytä aiempaa kokemusta.

Sinua tarvitaan! Kysy lisää ja ilmoittaudu mukaan: Taneli Hieta-Koivisto, 0503593529

JIPPII-kuoro TIMANTIT lapsille

Seurakuntamme saa uuden kuoron, kun Heli Rannan johtama TIMANTIT-kuoro aloittaa toimintansa torstaina 2.11. klo 18.00. Kuoro on suunnattu alakouluikäisille lapsille, mutta pienemmätkin voivat tulla mukaan vanhempien kanssa.

Porin Helluntaiseurakunta mukana Hyvällä sydämellä -hankkeessa

Jos sinulla tai jollain tuntemallasi henkilöllä on akuutisti vaikea taloudellinen tilanne, Hyvällä sydämellä -hanke voi olla avuksi. Euroopan Unionin osarahoittama hanke mahdollistaa lyhytaikaisen taloudellisen avustuksen myöntämisen ruokalahjakortin muodossa. Hanke on suunnattu erityisesti työttömille ja vähävaraisille sekä heidän perheilleen.

Lue lisää hankkeesta tai kysy asiasta seurakunnan toimistosta.

Yhdyskunnan syyskokous su 19.11.

Porin Helluntaiseurakunnan uskonnollisen yhdyskunnan syyskokous jäsenille pidetään su 19.11. klo 12:15 (jumalanpalveluksen jälkeen). Sääntömääräisinä asioina käymme läpi ensi vuoden budjetin sekä toimintasuunnitelman.

Joululaulujen ilta sunnuntaina 3.12. klo 17.00

Tervetuloa mukaan laulamaan yhdessä tunnettuja ja rakkaita joululauluja!

MIX-ilta alakoululaisille perjantaina 3.11. klo 18.00

Vuoden viimeinen MIX-ilta marraskuun ensimmäisenä perjantaina, tervetuloa mukaan!

MAX-ilta yläkoululaisille perjantaina 10.11. klo 18.30

Vuoden viimeinen MAX-ilta marraskuun toisena perjantaina! Jos sinulla on mahdollisuutta olla auttamassa, ota etukäteen yhteyttä Taneli Hieta-Koivistoon (050 359 3529)

joulukuu 2023

lokakuu 2023