miten tulla uskoon?

”Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”

Johanneksen evankeliumi 3:16

Jumala ei halua että kukaan joutuu kadotukseen. Se paikka on valmistettu paholaiselle ja hänen enkeleilleen.

Uskoontulossa ihminen löytää yhteyden Jumalaan Jeesuksen kautta, ottaa vastaan syntien anteeksiannon ja Jeesuksen elämänsä johtoon.

• Lue Jumalan sanaa, Raamattua, aloita vaikka Markuksen evankeliumista.

• Hänen sanastaan saat tiedon Jumalan rakkaudesta sinua kohtaan

• Tule hengellisiin tilaisuuksiin, ota yhteyttä uskoviin

• Ota yhteyttä seurakunnan pastoreihin, keskustelemme mieluusti kanssasi!

USKOONTULON AAKKOSET

Tunnusta tarvitsevasi Jeesusta.

Kukaan ei tule taivaallisen Isän luo muutoin kuin Jeesuksen kautta. Hän kuoli sovittaaksemme syntimme. Hän nousi kuolleista ja elää aina ollakseen sinun Vapahtajasi.

Tunnusta rikkomuksesi Jumalalle.

Jokainen ihminen on rikkonut Jumalan tahtoa. Jeesukseen uskova voi peloitta tunnustaa virheensä, sillä Jeesus on syntisten ystävä. Voit rukoilla vaikka seuraavin sanoin:

“Taivaallinen Isä, tiedän, että olen rikkonut sinua vastaan ja poikennut tahdostasi. Uskon, että Jeesus on kuollut puolestani ja että hän sovitti syntini. Tahdon antaa koko elämäni hänelle ja kääntyä synneistäni hänen avullaan. Jeesus on minun Herrani ja Vapahtajani. Aamen.”

Jokainen, joka uskoo Jeesukseen, saa synnit anteeksi.

Uskoontulo ei ole tunteen vaan uskon asia. Sinulla on lupa ja etuoikeus tunnustaa uskosi. Raamattu sanoo: “Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.” (Room. 10:9)

Tutustu Raamattuun ja toisiin uskoviin.

Lue Raamattua ja opettele henkilökohtaisesti tuntemaan millainen Jeesus todella on ja mitä hän sanoo.

Etsi ystäviä, joiden kanssa voit jakaa löytösi. Taivaallinen Isä tahtoo, että hänen lapsensa löytävät itselleen hegellisen kodin, jossa he voivat kasvaa ja vahvistua.

Saatat kuulla monia mielipiteitä ja eri näkemyksiä seurakunnista, kasteesta ja muista kysymyksistä, mutta älä unohda, että sinulla on aina mahdollisuus tutkia asioita itse Raamatusta. Jumala on luvannut johdattaa niitä, jotka pyytävät häneltä apua ja neuvoa.

*Hyvä Sanoma 1/2021

“Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.”

— Johanneksen evankeliumi 1:12

OPPI