KESÄ-HEINÄKUU 2022

RAKKAUS SYDÄMESSÄ

Jumalan rakkaus on perustavanlaatuinen totuus. Vaikka pallollamme, jota maaksi kutsutaan, tapahtuu kauheita asioita. Kauheuksia, joissa yleensä heikommat, lapset ja vanhukset joutuvat syyttöminä kärsimään pahan juoksupoikien tekojen seurauksina. Tämän keskellä meidän on hyvä muistaa, että meillä on pääsy rauhaan, joka ylittää kaiken ymmärryksen. Jumalan rakkaudessa on vastaus kaiken keskellä, tämän rakkauden koskettamina ja omistavina emme saa antaa hämmennyksen ja pelon vallata mieliämme. Paavali kirjoittaa itse ahdistusta, vainoa ja pahoinpitelyä kokeneena: ”ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme”. (Room.8:38-39)

Philip Yancey on kirjoittanut kirjan Missä on Jumala kun koskee? Eräs mies oli lähestynyt häntä ja kysynyt häneltä, että voisiko hän selittää muutamalla lauseella vastauksen kirjan kysymykseen. Hetken mietittyään kirjailija vastasi kysymykseen vastakysymyksellä: ”Missä on seurakunta, kun koskee?” Hyvä kysymys meille uskoville, meidät on kutsuttu rakastamaan ja kulkemaan erityisesti niiden rinnalla, joihin koskee. Voimme lohduttaa niitä, joita pelottaa ja tarjota auttavan kätemme niille, jotka tarvitsevat käytännön apua.

Pihapäivä 12.6.

Sunnuntaina 12.6. klo 11 pidämme jumalanpalveluksen kirkkorakennuksemme pihamaalla. Luvassa musiikkia ja puheenvuoroja uskosta sekä makkara- ja kahvimyyntiä.

Pihakirppiksestä voit tehdä löytöjä ja voit lahjoittaa omia tavaroitasi myytäväksi. Tuotto näistä menee seurakuntamme kautta tehtävään lähetystyöhön.

Luvassa myös puuhaa lapsille.

Pihakirppiksestä lisätietoja antaa Terhi Kuusikoski ‭045 233 0900‬

Kenet sinä voisit kutsua kirkon pihalle?

Kaste jumalanpalveluksessa 19.6.

Meillä on ilo ja etuoikeus kastaa ja liittää seurakuntaan Jeesukseen uskovia.Oletko sinä tai tuttusi miettinyt kastetta?

Ota yhteyttä pastoreihin, niin jutellaan lisää!

Lastenleiri 28.6.-2.7. Houhajärven leirikartanolla

Leiri on tarkoitettu vuosina 08-14 syntyneille lapsille.Leiri alkaa tiistaina klo 15-17 ilmoittautumisella ja päättyy lauantaina klo 14 kahvi- ja päätöstilaisuuteen.

Tervetuloa mukaan!

Äijäleiri 22.-24.7.2022

Rantaniemen leirikeskuksessa taattua äijäenergiaa hyvässä seurassa ja hengessä.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset:
Jonne Saralahti 050 447 3043

Elämän leipä -leiri 25.-29.7.2022

Elämän leipä -leiri on järjestetty perinteisesti kesäisin tarkoituksena tarjota maksuton leiri Porin vähäosaisille. Tänä vuonna se järjestetään Rantaniemen leirikeskuksessa heinäkuun lopussa.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 17.7. mennessä:
Seppo Mäkipää 040 7238 361

Parasta Poriin

Parasta Poriin - Parasta perheille on seurakuntamme syksyn 2022 teema. Teemakuukausien aikana haluamme tavoittaa porilaisia, tuoda toivoa ja kertoa parasta sanomaa erilaisten tapahtumien ja tilaisuuksien kautta.

Vuosittainen Parasta Poriin -tapahtuma jakautuu tällä kertaa koko syksyn ajalle erilaisina tapahtumina ja tempauksina. Luvassa on mm. toiminnallista ohjelmaa lapsiperheille ja raikasta ja mielenkiintoista sisältöä aviopareille.

Syys-lokakuussa olemme mukana valtakunnallisessa Se löytyi -mediamissiossa, jonka tarkoituksena on kohdata ihmisiä ja kiinnittää huomiota erityisesti yksinäisyydestä kärsivien lähimmäisten auttamiseen.

Syyskausi huipentuu Parasta Poriin -hyväntekeväisyysjoulukonserttiin, jonka kautta autamme porilaisia vähävaraisia perheitä.

Kattoremontti etenee

Kattoremontti etenee tulevan kesän aikana. Katosta on saatu uudet rakennekuvat ja katon kartoitus on tehty. Tällä hetkellä on tarjouspyynnöt urakoitsijoille lähetetty. Remontin hinta-arvio lienee 50 000 ja 100 000 euron välillä, tarkempi summa saadaan tarjouspyyntöihin tulevissa vastauksissa. Selvää on, että remontti on tehtävä ja sitä varten joudumme turvautumaan pankkilainaan.

Remontista aiheutuu myös järjestelyjä ainakin sen osalta, että osa parkkipaikoista on suljettu remontin aikana. Tilaisuuksiin kirkossamme ei remontti aiheuta muutoksia. Katon kustannuksiiin osallistumista varten on oma viitenumero 1300.

Työntekijöiden lomat kesän aikana

Petri Harjula 20.6.-17.7.2022

Tommi Törnroos 18.7.-7.8.2022

Taneli Hieta-Koivisto 30.5.-5.6.2022 ,1.-7.8.2022, vanhempainvapaa 6.6.-31.7.2022