syyskuu 2022

HEI, SE LÖYTYI!

Mikä sitten on ollut hukassa? No, Jeesus on monella vieläkin löytämättä. Kirkkoisä Augustinus toteaa: ”Ihmisen sydän on niin kauan levoton, kunnes se löytää levon Jumalassa.” Maailman tuhansien eri uskontojen määrä kertoo ihmisen kaipuusta turvautua johonkin suurempaan. Ihmiset etsivät totuutta, mutta etsinnöissään suurin osa heistä ei avaa seurakunnan ovea eikä seurakunnan nettisivuja.

Miten me heidät saavutamme? Avuksemme saamme syyskuun 19. päivä starttaavan valtakunnallisen Se löytyi -mission, joka on kristittyjen yhteinen ja merkittävä hanke evankeliumin välittämiseksi suomalaisille.

Sadat seurakunnat ja järjestöt ovat valmistautumassa yhdessä kuukauden kestävään mediakampanjaan, jonka aikana järjestetään myös satoja tapahtumia ja tempauksia. Kysymys on monimediakampanjasta, jossa mukana on televisio, radio, printtimedia, internet, sosiaalinen media sekä ulkomainonta. Kaikki tuovat esille evankeliumin sanomaa.

Kun missio on näin näkyvästi esillä, meidänkin on helpompi avata keskusteluja ihmisten kanssa hengellisistä asioista. Voimme johdattaa keskustelut hengellisiin aiheisiin vaikkapa kysymällä heidän mielipidettään kampanjasta. Jos näemme, että aihe kiinnostaa, voimme jatkaa kertomalla, miten itse löysimme Jeesuksen. Pyydetään heitä mukaan järjestettäviin tapahtumiin.

Tämä on tärkeää aikaa suunnata energiamme ja tekemisemme seurakunnan perustehtävään - evankeliumin julistamiseen. Valtakunnallinen mediamissio on sinulle ja minulle työväline, jolla voimme olla saavuttamassa naapureitamme, sukulaisiamme ja oman kaupunkimme asukkaita evankeliumilla.

Tanja Näsilä
seurakuntapastori

Solutyön seminaari la 3.9.2022

Solutyön innostava, uskoa syventävä ja pienryhmään työkaluja antava teemapäivä kirkolla la 3.9.2022 klo 10-15. Seminaarissa vierailevana opettajana Ville Pitkänen Seinäjoelta.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 1.9. mennessä.

Satakunta United -nuortentapahtuma 10.9.2022

Lauantaina 10.9.2022 toteutamme nuorille suunnatun Satakunta United -tapahtuman yhdessä kolmen muun seurakunnan kanssa Satakunnasta.

Tapahtuman opetusteemana on “jättiläiset”, joita kohtaamme elämässä ja miten usko auttaa taisteluissa näitä vastaan.

Tapahtumassa kuullaan nuorisopastoreita eri seurakunnista ja saamme pitää vieraana myös räppäri/nuorisopastori Roni Lempiäistä Siilinjärveltä.

Aikataulu:
klo 17 opetussetti
klo 18 ruoka
klo 19 nuortenilta

Rukoillaan tapahtuman ja nuorten puolesta, että tapahtuma voisi tavoittaa nuoria laajasti ja vahvistaa uskoa ja antaa rohkeutta elää sitä todeksi arjessa.

Kaste jumalanpalveluksessa su 11.9.

Meillä on ollut ilo kastaa ja siunata uusia jäseniä seurakuntaan kuluneen vuoden aikana. Jälleen saamme olla järjestämässä kastejuhlan jumalanpalveluksessa su 11.9.2022. Oletko sinä käynyt vielä kasteella? Onko joku sinun läheisesi miettinyt kastetta? Ota yhteyttä pastoreihin ja keskustellaan lisää.

Se löytyi -mission kontaktihenkilökoulutus
la 17.9. klo 10–14.

Missio 2022 on tulossa – oletko valmis elonkorjuuseen? Ystäväsi haluaa kuulla evankeliumin, mutta miten kerrot sen hänelle? Tuttavasi haluaa tulla uskoon, mutta miten johdatat hänet Jeesuksen luokse? Haluaisit olla kontaktihenkilö Se löytyi -missiossa hengellisistä asioista kiinnostuneille.

Tätä koulutusta suosittelemme vahvasti jokaiselle seurakuntalaiselle. Voidaksesi toimia kontaktihenkilönä sinun on käytävä tämä koulutus.

Kaikkiin näihin edellä mainittuihin asioihin saat tietoa lauantain koulutuksessa. Ilmoittaudu mukaan seurakunnan nettisivujen kautta ti 13.9. mennessä.

Tommi Törnroos jää opintovapaalle

Hyvät ystävät, vuosi sitten ilmoitin pastoritiimille, että kesällä 2022 minulle tulee täyteen 10 vuotta pastorina seurakunnassamme. 10 vuotta ei ole lyhyt aika tässä työssä, eikä se ole lyhyt aika 35-vuotiaan elämässä. Vuodet ovat olleet tähänastisen elämäni parasta aikaa kaikilla tavoilla ja koen olevani kotona sekä Porissa että Porin Helluntaiseurakunnassa. Koska tahdon olla kutsumukseni arvoinen, koen oikeaksi pitää tässä kohtaa selkeän irtioton seurakuntatyöstä.

Irtiottoni aikana aion etsiä johdatusta siihen, kuinka voisin kasvaa kohti kutsumustani ja Jumalan tahtoa kohdalleni entistä paremmin tulevaisuudessa.

Tanja Näsilä aloittaa seurakunnan työntekijänä 60 %:n työajalla ja hoitaa tehtäviäni jatkossa yhdessä toisten pastoreiden kanssa. Aloitan syyskuussa sosionomiopinnot Satakunnan Ammattikorkeakoulussa ja opintovapaani jatkuu näillä näkymin tämän lukuvuoden ajan. Runsasta Jumalan siunausta kaikille ja kiitos näistä menneistä vuosista. Käykäämme toiveikkaina ja luottavaisina kohti tulevaisuutta.

-Tommi Törnroos

Kattoremontti

Kirkkorakennuksemme vesikate on vuosien saatossa tullut vaihtokuntoon. Katetta on edellisten vuosien aikana paikkailtu, mutta nyt on tullut aika uusia vuotava kate.

Hyväksytty urakkatarjous katon korjaamisesta on 57 000 €. Lisäksi olemme varautuneet noin 6 000 €:n lisäkuluihin, jotka mahdollisesti aiheutuvat erikseen tuntiveloituksella tehtävistä vesivaurio- yms. korjauksista.

Remontti rahoitetaan pankkilainalla. Lisäksi seurakunnan tileille on avattu viitenumero 1300, jolle kohdennetut lahjoitukset vähentävät remontista aiheutuvaa lainataakkaa.

Remontti aloitetaan syyskuun 2022 aikana ja sen on tarkoitus valmistua syys-/lokakuun aikana. Remontti ei vaikuta toimintaan tai tilaisuuksiin kirkolla.

Syyskauden toiminnan aloitukset

Lapsityö:

Skidikirkko su 14.8. (joka sunnuntai)

Muksupiiri ti 30.8. (joka toinen tiistai)

MIX-ilta pe 2.9. (kuukauden ensimmäinen perjantai)

Motor & Sport Action Club pe 9.9. (seuraa kerhon facebook-sivuja)

Nuorisotyö:

Life-illat la 20.8. (joka lauantai)

MAX-ilta pe 9.9. (kerran kuukaudessa)

Aikuiset:

Äijäilta ti 16.8. (joka toinen tiistai)

Ylistyksen ja rukouksen illat ke 17.8. (joka keskiviikko)

Israel-illat ti 23.8. (kerran kuukaudessa)

Päivätilaisuus to 1.9. (joka torstai)

Seuraa seurakunnan tilejä myös somessa!

@porinhelluntaiseurakunta

lokakuu 2022