lokakuu 2022

Eväät, jotka Jeesus siunaa

Filippus ja Andreas ovat keskeisessä roolissa Jeesuksen ruokkiessa 5000 miestä. Nähdessään kansanjoukot, Jeesus kysyy Filippukselta ideaa heidän ruokkimisekseen. Filippus toteaa, ettei 200 denaarilla ole mitään mahdollisuuksia syöttää noin suurta joukkoa. Andreaksen asenne on toisenlainen; hän esittelee Jeesukselle pienen pojan, jolla on kaksi kalaa ja viisi leipää. Jeesus siunaa pojan eväät ja lopulta kaikki saavat syödäkseen, ja vielä jää ylikin.

Tässä ihmeessä Johannes esittelee meille sen, että riittämättömyyden, puutteen ja kurjuuden keskellä Jeesus voi käyttää meitä osoittaakseen huolenpitoa, hyväksyntää ja rakkautta kauttamme muille puutteessa ja tarpeessa oleville.

Parasta aikaa on meneillään valtakunnallinen Se löytyi -kampanja, jossa me seurakuntana olemme myös mukana. Nyt meitä ja meidän “kahta kalaa ja viittä leipää” tarvitaan! ”Miten niin”, kysyi yksi uskova minulta? Hyvin voimme ottaa koteihin jaetun Se löytyi -kirjan esiin. Kysymällä vaikka oletko saanut kirjan? Tai oletko lukenut kirjan? Mitä mieltä olet kirjan tarinoista? Monilla naapurustossa on postilaatikossa ilmaisjakelukielto, silloin voi piipahtaa ovella ja antaa kirja lahjana tai jos ei uskalla viedä suoraan, niin postittaa sen kirjeessä heille saatesanoilla ja hyvän syksyn toivotuksella.  Sosiaalinen media on huikea mahdollisuus. Siellä voi jakaa Se löytyi -kirjan henkilöiden tarinoita omilla sivuillaan. Erilaisiin tapahtumiin kannattaa myös kutsua ystäviään.

Meitä pieniä tyttöjä ja poikia on seurakunta täynnä, joiden eväitä Jeesus odottaa siunattavaksi!

“Mikä ihmiselle on mahdotonta, se on mahdollista Jumalalle”
Luuk.18:27

Seurakuntamme Se löytyi -tilaisuudet

Toritapahtumat lauantaisin 1.10, 8.10 sekä 15.10. klo 10-12

MIX-ilta pe 7.10.

Se löytyi -jumalanpalvelus su 9.10.

MAX-ilta pe 14.10.

Se löytyi -tapahtuma SAMKin juhlasalissa la 22.10. (klo 14 tilaisuus lapsiperheille & klo 18 iltatilaisuus)

Pirkko Kauhasen kirjanjulkaisutilaisuus su 23.10.

Pirkko Kauhanen on tehnyt elämäntyönsä lähetystyössä Kiinassa pyhäkoulutyön parissa. Hänen elämäkertakirjan Jumalan aikataulussa – Pirkko Kauhanen ja Kiinan pyhäkoulutyön ihme julkaisutilaisuus on jumalanpalveluksessamme su 23.10..

Mukana tilaisuudessa Pirkko Kauhasen lisäksi Marko Selkomaa Avainmedialta.

Avioliiton syyshuolto la 12.11.

Näkökulmia ja työkaluja parisuhteeseen.

La 12.11. klo 12-15 on luvassa luentotyylinen iltapäivän avioliittotapahtuma, jossa esillä aiheet: mistä aikaa ja voimavaroja parisuhteelle sekä erilaisten tarpeiden yhteensovittaminen.

Luennoitsijoina Parempi avioliitto ry:n toiminnanjohtaja Hanna Ranssi-Matikainen puolisonsa Pekka Matikaisen kanssa.

Laita ajankohta ylös ja varatkaa aika avioliittonne syyshuollolle.

Aikamatka tavoittaa satoja koululaisia jouluevankeliumilla

Aikamatkaa ei ole toteutettu kahteen vuoteen pandemian tuomien rajoitusten vuoksi. Mutta nyt olemme jälleen kutsuneet koulut kirkollemme kuulemaan joulun todellista sanomaa ikimuistoisella tavalla!

Aikamatka on näytelmäseikkailu, jossa kuljetaan jouluevankeliumin tapahtumien läpi. Kirkkorakennuksemme tilat ovat lavastettu viemään lapset 2000 vuotta ajassa taaksepäin ja matkalla kohdataan eläviä näyttelijöitä mm. Herodeksen linnassa, Nasaretissa, paimenten kedolla sekä Beetlehemin tallissa.

Aikamatka on mittava yhteinen projekti. Kulissien rakentamisessa on iso työ, jota toteuttamaan tarvitaan paljon käsiä.

Samoin näyttelijärooleja on tarjolla yli 30 kolmena eri päivänä. Jokainen osa tuo oman kortensa kekoon, ollen osa yhtenäistä kokonaisuuttaa ja ikimuistoista kokemusta.

Tahdomme olla tavoittava seurakunta ja iloitsemme mahdollisuudesta tavoittaa tämän kaupungin lapsia ja kouluja joulun ihmeellisellä sanomalla Jumalan rakkaudesta.

Voitko sinä antaa ajastasi ja olla tänä vuonna mahdollistamassa Aikamatkaa, joko tulemalla rakentamaan tai näyttelemään?

Aikamatkan ajankohta on 23.-26.11.2022. Rakentaminen tapahtuu valtaosin edeltävällä viikolla.

Rakennusapu ja näyttely ei edellytä aiempaa kokemusta.

Kysy lisää ja ilmoittaudu mukaan:
Taneli Hieta-Koivisto, 0503593529

Blomien syysterveiset

Syysterveiset Antalyasta! Suomesta paluun jälkeen arki on lähtenyt aluksi takkuisesti, mutta nyt jo huomattavasti paremmin käyntiin. Voisi sanoa että jopa loistavasti. Nimittäin lasten sopeutumiset uusiin kouluihin ovat alkaneet sujua hienosti. Pari ensimmäistä viikkoa olivat kovaa taistelua ja itkua, mutta nyt kaikki ovat tottuneet uusiin paikkoihin ja menevät mielellään opinahjoon.

Kiitos rukouksistanne ja hyvää syksyä!

Tahdotko kuulla enemmän Blomien kuulumisia? Tilaa sähköinen uutiskirje toimiston kautta.

Parasta Poriin -joulukeräys

Parasta Poriin on enemmän kuin vain tilaisuus tai tapahtuma. Se on seurakuntamme ydintä; olla vaikuttamassa kaupunkimme parhaaksi ja tarjoamalla sitä parasta, toivon sanomaa Jeesuksesta ja Jumalan rakkaudesta.

Tänä syksynä Parasta Poriin teema on parasta perheille ja se jakautuu syksyn mittaan eri kohderyhmille suunnattuihin tapahtumiin.

Syksy huipentuu Parasta Poriin -joulukeräykseen, jossa saamme seurakuntana olla tekemässä hyvää ja osoittamassa lähimmäisenrakkautta käytännössä vähävaraisille perheille täällä Porissa.

Kutsumme seurakuntalaisia luopumaan jostakin omasta, jotta joku muu voi saada.

Joulukeräys toteutetaan menneiden vuosien tapaan ja se huipentuu Parasta Poriin -hyväntekeväisyyskonserttiin su 11.12.. Tarkempaa lisätietoa tulee marraskuussa.

Rukoillaan keräyksen ja kaupunkimme puolesta eikä väsytä tekemään hyvää ihmisille ympärillämme.

marraskuu 2022

syyskuu 2022