marraskuu 2022

LAHJOJA JA LAHJAN ANTAJIA
Innokkaimmat joulun odottajat ovat jo alkaneet paketoida ensimmäisiä joululahjoja. Maailma on täynnä mitä erilaisimpia ja ihmeellisimpiä lahjoja. Niitä on kiva saada ja kiva antaa. Jos mietitään, kuka osaa antaa parhaimman ja mieluisimman lahjan, voittaja on selvillä. Se et ole sinä enkä se ole minä. Tämä suurimman ja ihmeellisimmän lahjan antaja on Jeesus – Hän antoi itsensä kokonaan. Jeesus on siis itse samalla maailman paras lahja.

Lahjat vievät ajatuksemme Parasta Poriin -joulukeräykseen. Tämä keräys antaa meille seurakuntana mahdollisuuden viestiä ihmisille, että jokainen perhe ja lapsi Porissa on lahjan arvoinen. Antaminen on Jumalan mielen mukaista ja Hän on rakkaudellisen ja pyyteettömän antamisen paras esimerkki meille.

“Älkää myöskään unohtako tehdä hyvää ja antaa omastanne, sillä sellaiset uhrit ovat Jumalalle mieleen.”
Hepr. 13:16

Tanja Näsilä
seurakuntapastori

“Kehota heitä tekemään hyvää, keräämään rikkaudekseen hyviä tekoja
ja jakamaan anteliaasti omastaan muille.”

1. Tim. 6:17

Parasta Poriin -joulukeräys

Olemme seurakuntana toteuttaneet kahtena menneenä jouluna hyväntekeväisyyskeräyksen, jossa olemme auttaneet vähävaraisia perheitä täällä Porissa.

Keräsimme joululahjoja lapsille sekä rahaa, jolla ostimme lisää lahjoja sekä ruoka-apua. Lahjat ja ruoka-apu toimitettiin yhteistyökumppaneiden, Joulupuu-keräys ja Porin kaupungin sosiaalitoimi, kautta perille.

Keräys tuotti molempina vuosina yli odotusten ja olemme saaneet auttaa monia porilaisperheitä!

Tänä vuonna saamme jälleen seurakuntana olla tekemässä hyvää ja olla antamassa omastamme, jotta joku muu voi saada.

Voit osallistua keräykseen seuraavilla tavoilla:

1. Osta lahja itse

2. Lahjoita rahaa

3. Anna aikaasi

4. Haasta muita mukaan

5. Rukoile keräyksen ja apua tarvitsevien perheiden puolesta

Tule mukaan tekemään hyvää, sinun lahjaasi odotetaan tänäkin vuonna!

“Älkäämme väsykö tekemästä hyvää”
Gal. 6:9

Avioliittopäivä la 12.11.2022 klo 12

Nyt on avioliiton syyshuollon aika! Samalla saat raikkaan tuulahduksen parisuhteeseen. Päivän aikana puhutaan mm. ajan haasteista avioliitossa ja erilaisten tarpeiden yhteensovittamisesta.

Mukana on Parempi avioliitto ry:n toiminnanjohtaja Hanna Ranssi-Matikainen yhdessä puolisonsa Pekka Matikaisen kanssa. Musiikista vastaavat Virpi ja Tommi Törnroos.

Käynti alaovesta Itsenäisyydenkadun puolelta. Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Aikamatka 23.-26.11.2022

Ikimuistoinen Aikamatka ensimmäisen joulun tapahtumiin toteutetaan jälleen kahden vuoden tauon jälkeen. Keskiviikko ja torstai täyttyvät eskari- ja koululaisryhmistä, lauantaina on avoimien ovien päivä kaikille klo 10-14. Kenet ystäväperheen sinä voisit kutsua mukaan?

TULE MUKAAN TOTEUTTAMAAN AIKAMATKAA!

Rakentamaan

Aikamatkan lavasteet rakennetaan valtaosin Aikamatkaa edeltävällä viikolla. Tekijöitä tarvitaan ja aikaisempaa kokemusta ei vaadita. Voisitko sinä antaa ajastasi ja olla mahdollistamassa Aikamatkan toteutumisen tällä tavoin?

Näyttelemään

Aikamatkassa on n. 30 eri näyttelijän roolia, kolmena eri päivänä.

Olisiko sinulla mahdollisuus antaa ajastasi ja tulla mukaan näyttelemään Aikamatkalle ja näin mahdollistaa lapsille ikimuistoisen kokemuksen ensimmäisen joulun tapahtumista? Aiempaa kokemusta ei tarvita.

Jos tahdot olla mukana toteuttamassa Aikamatkaa, ota yhteyttä Taneli Hieta-Koivistoon (050 359 3529) ja jutellaan lisää mahdollisuuksista.

Rukoillaan Aikamatkan puolesta!

Yhdyskunnan syyskokous 27.11.2022

Sunnuntaina 27.11.2022 klo 11 Jumalanpalveluksen jälkeen klo 12 on Porin Helluntaiseurakunta -yhdyskunnan syyskokous. Syyskokouksessa käsitellään tulevan vuoden talousarvio ja toimintasuunnitelma. Kokous on seurakunnan jäsenille.

Sydämeeni joulun teen -joululaulujen ilta sunnuntaina 27.11. klo 18

Lauletaan yhdessä joululauluja. Mukana lauluryhmä, säestys Susanna Kouhi ja puhe Aimo Valli. Lopuksi juodaan kahvit. Tule ja kutsu ystäväsi mukaan laulamaan perinteisiä joululauluja!

Hyytisen perhe lähtee OM-lähetyslaivalle

Leevi ja Kaisa Hyytisen perhe on lähdössä Operaatio Mobilisaation Logos Hope -lähetyslaivalle marraskuun alussa. He nousevat laivaan Montenegrossa ja tarkoituksena on olla mukana kiertämässä Välimerta noin 3,5 kuukautta.

Lähdöstään he kertovat omin sanoin näin:
“Lähdemme laivalle toteuttamaan unelmaa, jonka Jumala on laskenut sydämellemme. Unelman aika on nyt toteutua.”

Arki pyörii laivalla pienen kylän tavoin. Leevi tekee sähkötöitä ja Kaisa auttaa laivan sairaalassa sekä osallistuu laivan muihin palvelutehtäviin.

Mukaan lähtevät heidän lapsensa Yasmin ja Jasper. Laivalla lapset käyvät englanninkielistä koulua. Kaisa avustaa omia lapsia koulun kanssa tarvittaessa.

Alun jännityksen jälkeen lapset ovat innoissaan lähdössä mukaan. Perheen vapaapäiviin kuuluvat mielenkiintoiset kohtaamiset satamissa eri ihmisten kanssa.

Hyytiset pyytävät muistamaan heitä rukouksin, rukousaiheita: terveinä pysyminen reissun ajan, lasten sopeutuminen laivaan ja lentojen sujuminen turvallisesti.

Kaste jumalanpalveluksessa 18.12.2022

Tiedätkö ketään, joka olisi miettinyt kasteelle menoa? Nyt siihen on oiva mahdollisuus, koska vietämme kastejuhlaa joulukuussa. Meillä on ilo ja etuoikeus kastaa Jeesukseen uskovia ja siunata uusia jäseniä seurakuntaan. Vielä ehtii ilmoittautua mukaan! Ota yhteyttä pastoreihin.

Parasta Poriin -joulukonsertti su 11.12.2022

Parasta Poriin -joulukeräys huipentuu sunnuntaina 11.12.2022 klo 16 joulukonserttiin, jossa kuullaan seurakuntamme muusikoita ja laulajia laajasti. Luvassa monipuolista musiikkia, näytelmää, puheenvuoroja sekä yllätyksiä. Konsertissa kerätään vapaaehtoinen rahalahja joulukeräykseen.

Konsertin jälkeen tarjolla joulukahvit.

Kenet sinä voisit kutsua joulun todellisen sanoman äärelle?

joulukuu 2022

lokakuu 2022