joulukuu 2022

VOITTO PIMEYDESTÄ

Jumalan suunnitelma ei ole ensimmäisen joulun ilmoituksesta muuttunut. Se kestää, vaikka Venäjän raukkamainen hyökkäys Ukrainaan ja pandemian jälkeinen elämä aiheuttavat pelkoa ja ahdistusta. Joulun sanoma on parasta, jonka voimme löytää pimeyden ja pelon keskelle. Enkelten sanoma paimenille kuului: “Älkää pelätkö, teille on syntynyt Vapahtaja”!

Vapahtaja Jeesus Kristus toi valon, joka voittaa synkimmänkin pimeyden ja valaisee pahimmassakin ahdistuksessa. Jesaja kirjoittaa, että “teille, jotka elätte kuoleman varjon laaksossa, loistaa valkeus”. Uskon kautta voimme omistaa tämän valon koiton itsellemme ja julistaa sitä toisillemme. Usko Jeesukseen on ainoa mahdollisuus omistaa rauha ja ilo pimeyden ja pelon keskellä.

Siunattua joulua jokaiselle!

Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon.
Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa, loistaa valkeus.

Jes.9:1

Parasta Poriin -joulukeräys huipentuu joulukonserttiin

Tämän vuoden joulukeräys on käynnistynyt hienosti ja kirkkomme aulassa olevasta joulupuusta on lähtenyt paljon “lahjalappuja”.

Itse ostetut lahjat voi vielä palauttaa keräykseen, viimeistään su 4.12. jumalanpalveluksen yhteydessä kirjakauppaan.

Keräys jatkuu vielä rahalahjoitusten osalta ja huipentuu joulukonserttiin su 11.12. klo 16, jossa kerättävä rahalahja menee lyhentämättömänä joulukeräykseen.
Konsertissa kuullaan eri bändejä, solisteja ja musiikkiryhmiä sekä mielenkiintoisia puheenvuoroja ja nähdään loistava lasten näytelmä.

Konsertti tekee hyvää kuulijoille ja kuulijat voivat tehdä hyvää perheille täällä Porissa antamalla omastaan.

Konsertin jälkeen lapsille jaossa joulupussit ja alakerrassa kahvitarjoilu.

Tämä on mahtava mahdollisuus kutsua ystävä kirkkoon joulun aikana hyvän musiikin ja sanoman äärelle.

Mistä sinä voisit luopua, jotta joku muu voisi saada?

Sinun lahjaasi odotetaan tänäkin vuonna!

Lähetysterveiset maailmalta!

Blomit: Terveiset Etu-Aasiasta! Valmistaudumme perheenä joulun viettoon. Perinteisiä joulukalentereita ja yllätyssukkia odotellaan jo innolla. Jouluruokia improvisoidaan niistä raaka-aineista, mitä löytyy ja tunnelmaa haetaan vuorilta, missä on lunta!

Hyytiset: Terveiset Kyprokselta! Yhteistyötä tehdään ihmiskaupan uhrien kanssa ja sen vaaroista valistetaan lapsia kouluilla. Eli aika raskaiden, mutta tärkeiden aiheiden parissa ollaan. Päivät laivallakin ovat tekemistä täynnä.

Tänään aloitettiin joulukoristelut meidän “laivaperheen” kanssa ja lapset ovat askarrelleet joulukortteja ja leiponeet koulussa joulumyyjäisiin. Joulua olisi tarkoitus viettää Libanonissa.

Muistetaan Blomeja ja Hyytisiä rukouksin sen työn ja haasteiden keskellä, jossa he ovat.

Kaste jumalanpalveluksessa su 18.12.2022

Meillä on ollut ilo kastaa ja siunata uusia jäseniä seurakuntaan kuluneen vuoden aikana.
Jälleen saamme olla järjestämässä kastejuhlan jumalanpalveluksessa su 18.12.2022.

Oletko sinä käynyt vielä kasteella? Onko joku sinun läheisesi miettinyt kastetta? Ota yhteyttä pastoreihin ja keskustellaan lisää.

Toimintamuotojen joulutauko

Suurin osa toimintamuodoistamme on joulun aikana tauolla. Tässä eri toimintamuotojen ensi vuoden ensimmäiset kerrat:

Äijäilta: ti 3.1.2023

Life-ilta: la 7.1.2023

Skidikirkko: su 8.1.2023

Rukouksen ja ylistyksen ilta: ke 11.1.2023

Motor & Sport Action Club: pe 13.1.2023

Muksupiiri: ti 17.1.2023

Päivätilaisuus: to 19.1.2023

Israel-ilta: ti 24.1.2023

MIX-ilta: pe 3.2.2023

MAX-ilta: pe 10.2.2023

Vuoden viimeiset kerrat näet toimintakalenteristamme.

Uusi vuosi aloitetaan seurakunnan yhteisellä rukous- ja paastoviikolla

Sunnuntaina 8.1.2023 klo 11 kokoonnumme yhteen rukousjumalanpalvelukseen.

Koko seuraavan viikon maanantaista perjantaihin klo 11 ja klo 18 on rukoustilaisuus kirkollamme.

Viikonloppuna 14.-15.1. vierailee Tulisielukoulun henkilökuntaa Henna Saarisen johdolla seurakunnassamme. Lauantaina klo 19 Life-illassa ja sunnuntaina klo 11 Jumalanpalveluksessa keskitymme erityisesti Pyhän Hengen täyteyteen.

Haastamme tällä viikolla kaikissa seurakunnan toiminnoissa keskittymään rukoukseen.

Helmikuussa tulevia koulutuksia lapsi- ja nuorisotyöhön

La 4.2.2023 klo 14-16 Koulutus: Lasten ja nuorten haasteet koulumaailmassa ja miten aikuisina auttaa heitä niissä

Olemme kutsuneet Elli Meklinin (luokanopettaja, perhepastori, perheterapeutti, kirjailija) Poriin pitämään koulutuksen.
Koulutus on tarkoitettu ammattikasvattajille, vanhemmille, työkseen lasten ja nuorten parissa oleville sekä seurakunnassa lapsi- ja nuorisotyössä mukana oleville.

Koulutus on maksuton ja päivän aikana on kahvit tarjolla.

Varaa aika kalenteristasi jo nyt!

Elli Meklin on mukana myös saman viikonlopun Life-illassa sekä sunnuntain jumalanpalveluksessa.

La 11.2.2023 klo 13-17 Lapsi- ja nuorisotyön turvakoulutus

Turvakoulutus pitää sisällään tärkeitä ja hyödyllisiä tietoja ja taitoja, joita tarvimme toteuttaessamme lapsille ja nuorille toimintaa seurakunnassa turvallisesti.

Toiminnallisessa koulutuksessa käydään läpi monenlaisia vaara- ja uhkatilanteita, joita voimme toiminnassamme kohdata ja miten niissä tilanteissa tulisi toimia.

Päivän aikana on kahvitarjoilu.

Jos olet mukana seurakuntamme lapsi- tai nuorisotyössä, varaa turvakoulutuksen päivämäärä jo kalenteristasi!

tammikuu 2023

marraskuu 2022