tammikuu 2023

JOHDATA MINUA TÄNÄ VUONNA 2023, HERRA!
Mitähän uusi vuosi tuo tullessaan minun elämääni? Monesti me voimme suunnitella elämää hyvinkin tarkasti vain huomataksemme, että Jumala johdattikin meitä ihan eri suuntaan. Jumalan lapsina ei onneksi tarvitse huolehtia, sillä Hän on luvannut johdattaa niitä, jotka kulkevat rukoillen.

Uuden vuoden 2023 me otamme seurakunnassa vastaan rukous- ja paastoviikolla 9.–15.1. Tällä tavalla on hyvä aloittaa vuosi niin henkilökohtaisessa elämässä kuin seurakunnan toiminnassakin.

Jatkamme seurakunnassa jo vuonna 2022 alkanutta teemaa ”Tavoittava seurakunta”. Rukouksella luomme pohjan, jonka avulla voimme tehdä hedelmällistä työtä. Uskon, että ”Se löytyi” -kampanjan jälkeen löytyy vielä paljon ihmisiä, jotka tutkivat saamaansa kirjaa, katsovat netistä uskoontulovideoita ja miettivät hengellisiä asioita. Jatketaan innolla rukousta ihmisten puolesta ja puhutaan rohkeasti Jumalasta heille. Pyydetään erityisesti, että Herra johdattaa meitä näissä ihmisten kohtaamisissa ja avaa tilanteita kertoa Hänestä.

Kehotan ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuninkaiden ja kaikkien vallanpitäjien puolesta, jotta saisimme viettää tyyntä ja rauhallista elämää, kaikin tavoin hurskaasti ja arvokkaasti. Tällainen rukous on oikea ja mieluisa Jumalalle, meidän pelastajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
1.Tim.2:1-4

Siunattua ja hyvää uutta vuotta 2023 sinulle!

Tanja Näsilä
seurakuntapastori

Rukous- ja paastoviikko 9.-15.1.2023

Aloitamme seurakuntana uuden vuoden erottamalla aikaa rukoukselle ja paastolle. Rohkaisemme ottamaan aikaa Jumalan kanssa rukoukselle.
Tahdomme tulla myös seurakuntana yhteen rukoilemaan.

Rukoustilaisuudet kirkolla ma-pe klo 11 & 18.

Tervetuloa mukaan rukoilemaan yhdessä.

Pyhän Hengen täyteyden -viikonloppu

Päätämme rukous- ja paastoviikon Henna Saarisen ja Tulisielukoulun tiimin vierailuun 14.-15.1. Viikonlopun teema on Pyhän Hengen täyteys.

Henna Saarinen johtaa Järvenpäässä toimivaa Tulisielukoulua, joka varustaa nuoria ja nuoria aikuisia elämään uskoaan todeksi, siellä missä elävätkään, palvellen Jumalaa, seurakuntaa ja ihmisiä lahjoillaan.

Lauantain nuorten Life-ilta on Tulisieluilta, jossa Henna ja Tulisielukoulun tiimi on vastuussa.

Sunnuntain jumalanpalveluksessa Henna Saarinen palvelee tiimin kanssa opetuksessa sekä rukouspalvelussa.

Tanja Näsilä jatkaa seurakuntapastorin sijaisuutta

Tanja Näsilä jatkaa seurakuntapastori Tommi Törnroosin opintovapaan sijaisuutta  toukokuun loppuun asti. Mira Ontton palkkatuettu työ loppuu tammikuun alussa. Hänen tehtäviinsä on pääasiassa kuulunut diakoniassa avustaminen.

FIDA vierailee Porissa

Su 29.1. lähetysjumalanpalveluksessa mukana FIDA-lähetysjärjestön apulaistoiminnanjohtaja Jyrki Palmi.
Tervetuloa kuulemaan FIDAn ajankohtaisia terveisiä sekä innostavia uutisia lähetystyöstä.

Elli Meklin vierailee Porissa helmikuun alussa

Olemme kutsuneet Elli Meklinin (luokanopettaja, perhepastori, perheterapeutti, kirjailija) Poriin pitämään koulutuksen la 4.2. klo 14-16 aiheella: Lasten ja nuorten haasteet koulumaailmassa ja miten aikuisina auttaa niissä heitä.
Koulutus on tarkoitettu ammattikasvattajille, vanhemmille, työkseen lasten ja nuorten parissa oleville sekä seurakunnassa lapsi- ja nuorisotyössä mukana oleville.

Koulutus on maksuton ja päivän aikana on kahvit tarjolla.

Varaa aika kalenteristasi jo nyt!

Elli Meklin on mukana myös saman viikonlopun Life-illassa sekä sunnuntain jumalanpalveluksessa.

Lapsi- ja nuorisotyön turvakoulutus helmikuussa

La 11.2.2023 klo 13-17 lapsi- ja nuorisotyön turvakoulutus.

Turvakoulutus pitää sisällään tärkeitä ja hyödyllisiä tietoja ja taitoja, joita tarvitsemme toteuttaessamme lapsille ja nuorille toimintaa seurakunnassa turvallisesti.

Toiminnallisessa koulutuksessa käydään läpi monenlaisia vaara- ja uhkatilanteita, joita voimme toiminnassamme kohdata ja miten niissä tilanteissa tulisi toimia.

Päivän aikana on kahvitarjoilu.

Jos olet mukana seurakuntamme lapsi- tai nuorisotyössä, ilmoittaudu mukaan 22.1.2023 mennessä.

Kaksio vuokralle

Kirkkorakennuksemme tiloissa, yläkerran kaksiossa, on tehty remonttia kuluneen syksyn aikana. Kaksio on saanut uuden, raikkaan ja nykyaikaisen ilmeen. Kaksiossa on sauna, ilmalämpöpumppu ja iso terassi. Kaksio on vuokrattavissa, ja sitä kannattaa jokaisen mainostaa uskon ystävilleen, jotka ovat asunnon tarpeessa. Ota yhteyttä toimistoon.

Toiminta starttaa

Äijäilta: ti 3.1.2023

Life-ilta: la 7.1.2023

Skidikirkko: su 15.1.2023

Rukouksen ja ylistyksen ilta: ke 11.1.2023

Motor & Sport Action Club: pe 13.1.2023

Muksupiiri: ti 17.1.2023

Päivätilaisuus: to 19.1.2023

Israel-ilta: ti 24.1.2023

MIX-ilta: pe 3.2.2023

MAX-ilta: pe 10.2.2023

Seuraa seurakunnan tilejä myös somessa!

@porinhelluntaiseurakunta

HELMIKUU 2023