HELMIKUU 2023

IKUISUUS-PERSPEKTIIVI

Seurakunta, Jeesuksen seuraajat, on odottanut Jeesuksen paluuta ja Hänen lupaamaansa iankaikkista elämää jo 2000 vuoden ajan. Se lupaus ei ole vanhentunut eikä odotus päättynyt.

Elämme kuitenkin tässä ja nyt. Arkemme pyörii käsin kosketeltavien asioiden sekä kellon ja kalenterin ympärillä. Ajatus jostakin muusta todellisuudesta ja ikuisuudesta on lähtökohtaisesti vierasta. Tässä todellisuudessamme helposti näemme vain tämän hetken ja elämme vain tätä elämää varten. Unohdamme ikuisuus-perspektiivin.

Ikuisuus-perspektiivi tuo näkökulman elämäämme, kaikkeen mitä meillä on ja mitä teemme. Rahani, aikani, työni, ihmissuhteeni, perheeni… Kaikki mitä minulla on ja mitä teen. Voisinko käyttää sen niin, että se vaikuttaa ikuisuuteen?

Yhtäkkiä kaikella mitä teemme, tai jätämme tekemättä, onkin merkitys, jonka vaikutukset voivat ulottua tämän ajan ulkopuolelle. Elämme jollekin itseämme ja tätä elämää suuremmalle. Ikuisuus-perspektiivi tuo toivon; toivon jostakin paremmasta ja tulevasta, jostakin, jota saamme odottaa ja jota varten elää jo nyt.

Millaisen valinnan sinä voisit tehdä elämässäsi tänään, ikuisuus-perspektiivillä?

Taneli Hieta-Koivisto
nuorisopastori

“​​Se toivo on meille kuin sielun ankkuri, varma ja luja, ja se ulottuu esiripun sisäpuolelle asti.”

Hepr. 6:19

Elli Meklin Porissa 4.-5.2.

Olemme kutsuneet Elli Meklinin (luokanopettaja, perhepastori, perheterapeutti, kirjailija) Poriin pitämään koulutuksen la 4.2. klo 14-16 aiheella: Lasten ja nuorten haasteet koulumaailmassa ja miten voimme aikuisina auttaa niissä heitä.
Koulutus on tarkoitettu ammattikasvattajille, vanhemmille, työkseen lasten ja nuorten parissa oleville sekä seurakunnassa lapsi- ja nuorisotyössä mukana oleville.

Koulutus on maksuton ja päivän aikana on kahvit tarjolla.

Tervetuloa ja kutsu myös ystäväsi mukaan!

Elli Meklin on mukana myös saman viikonlopun Life-illassa sekä sunnuntain jumalanpalveluksessa.

Lapsi- ja nuorisotyön turvakoulutus 11.2.

La 11.2.2023 klo 13-17 pidettävä lapsi- ja nuorisotyön turvakoulutus pitää sisällään tärkeitä ja hyödyllisiä tietoja ja taitoja, joita tarvitsemme toteuttaessamme lapsille ja nuorille toimintaa seurakunnassa turvallisesti.

Toiminnallisessa koulutuksessa käydään läpi monenlaisia vaara- ja uhkatilanteita, joita voimme toiminnassamme kohdata ja miten niissä tilanteissa tulisi toimia.

Päivän aikana on kahvitarjoilu.

Jos olet mukana seurakuntamme lapsi- tai nuorisotyössä, ilmoittaudu mukaan.

MIX- ja MAX-illat alkavat!

Vuoden ensimmäinen MIX-ilta alakouluikäisille pe 3.2. klo 18 ja MAX-ilta 6.-9.-luokkalaisille pe 10.2. klo 18.30

Jesus Revolution -konsertti ke 1.3.

Norjalainen Jesus Revolution -Raamattukoulu lähtee Euroopan laajuiselle Youth Revival -kiertueelle julistamaan evankeliumia uudelle sukupolvelle rohkeasti.

Heidän reittinsä kulkee Suomessa myös Porin kautta. Ke 1.3. klo 18 he toteuttavat huikean konserttikokonaisuuden täynnä musiikkia, tanssia, todistuksia Jeesuksesta, rohkeaa evankeliumin julistusta ja rukousta.

60 hengen tiimi tulee palvelemaan kaupunkiamme ja seurakuntaamme ja tahdomme tavoittaa nuoria kaupungissamme evankeliumilla.

Rukoile konsertin puolesta ja kutsu sinun vaikutuspiirissäsi olevia nuoria konserttiin kuulemaan elämää muuttava evankeliumin sanoma Jeesuksesta ja innostumaan uskosta!

Ajankohtaista asiaa taloudesta

Seurakunnan talous sai heti vuoden alussa hikikarpalot viriämään vanhimpien otsille. Kassavirta eli seurakuntaan tuleva raha oli pienempi kuin taloudelliset velvollisuudet (palkat, kirkon ylläpitokulut jne.).

Vanhimmisto joutui kokouksessaan päättämään siitä, kuinka toimitaan, jos seurakunnan tilillä rahaa kuun alussa ei ole vähintään 10 000 euroa. Silloin joudutaan turvautumaan lomautuksiin, jotta selviämme menoista. Uhritulot suhteessa menoihin pakottaa miettimään säästöjä. Ainoa todellinen säästöä tuova toimenpide on työntekijöiden lomauttaminen. Osa säästöä on ollut syyskuun alusta toteutettu Tanja Näsilän palkkaaminen osa-aikaisesti Tommi Törnroosin tilalle.

Seurakuntamme talous on yhteinen asia. Kiitos kaikille, jotka olette antaneet omastanne Jumalalle! Mahdollisuutemme rakentaa Jumalan valtakuntaa ja levittää evankeliumia ovat riippuvaisia uhritulojen suuruudesta.

Kaksio vuokralla

Kirkkorakennuksessamme sijaitseva rauhallinen, omalla saunalla ja isolla parvekkeella varustettu tilava kaksio on vuokralla.

Asunnossa on tiskikone, hyvät säilytystilat sekä ilmalämpöpumppu tuomassa mukavuutta.

Avaran ja valoisan asunnon pinnat on juuri uusittu lattiasta kattoon ja asunto on heti vapaa.

KERROSTALOASUMISEN HELPPOUTTA OMAN KODIN RAUHALLA!

Kysy lisää:

Petri Harjula / 044 509 4653

Vesa Hanhisalo / 040 831 3575

Parempi Seurakunta -päivä la 11.3.

Lauantaina 11.3. vietämme Parempi Seurakunta -päivää. Kutsumme kaikki seurakunnan vapaaehtoisina palvelevat ja palvelutehtävistä kiinnostuneet rakentamaan yhteistä seurakuntaa kahvikupposen äärellä.

Varaa kalenteristasi la 11.3. klo 13-15:30 ja tule yhdessä tekemään parempi seurakunta!

Lastenleiri 27.6.-1.7.2023

Lastenleiri järjestetään jälleen Vammalan leirikartanolla, juhannuksen jälkeisellä viikolla.

Ilmoittautuminen aukeaa keväällä.

Jos sinulla on mahdollisuus olla leirillä mukana töissä, ota yhteyttä Taneli Hieta-Koivistoon / 050 359 3529

Tulossa:

12.3. jumalanpalveluksessa mukana Tampereen helluntaiseurakunnan pastori Hannakaisa Shehu

26.3. Avainmedian Al Hayat -kanavan 20-vuotisjuhla jumalanpalveluksessa. Mukana Avainmedian arabiosaston johtaja Aaron Ibrahim ja muusikko Naser Musa.

9.4. Higher Ground -gospelkonsertti

Seuraa seurakunnan tilejä myös somessa!

@porinhelluntaiseurakunta

MAALISKUU 2023