MAALISKUU 2023

SIUNAUKSEN VIRTA

Neljännessä Mooseksen kirjassa kerrotaan, kuinka israelilaiset olivat vaeltaneet hiekkaerämaassa ilman vettä, janoon nääntymäisillään. Jumala käski Moosesta kokoamaan kansan kokoon. Israel kokoontui, he kaivoivat syvälle hiekkaan ja lauloivat kaivaessaan. Yhtäkkiä he osuivat hiekan piilossa olleeseen vesisuoneen. Ja vesi alkoi pulputa ja sitten tulvia.

Mahtava kuvaus siunauksen virrasta. Virvoituksesta, joka tulee ylistyksestä. Laulusta, jonka voi kohottaa Jumalan kunniaksi kaikkien olosuhteiden keskellä. Kansa pääsi kurottautumaan virvoituksen veteen ylistyksen avulla. Me kokoonnumme  Parempi seurakunta -päivään, jossa voimme yhdessä miettiä yhteyden vaikutuksia ja ylistää Jumalaa, joka on luvannut antaa meille virvoituksen.

Sieltä israelilaiset siirtyivät Beerin kaivolle. Sen luona Herra sanoi Moosekselle: "Kokoa kansa tänne, niin minä annan sille vettä." Silloin israelilaiset lauloivat tämän laulun: -- Anna vettä, kaivo! Laulakaa sille!” 4. Moos. 21:16-17

Parempi seurakunta -päivä la 11.3. klo 13-15:30

Kutsumme yhteen seurakunnan jäsenet, toimintamuotojen vastuunkantajat, vapaaehtoistyöntekijät, aktiivisesti mukana olevat sekä jokaisen, joka on kiinnostunut ja halukas tulemaan mukaan seurakuntamme toimintaan.

Vietämme iltapäivän yhdessä ideoiden, unelmoiden ja rukoillen seurakuntana. Tahdomme yhdessä tehdä seurakunnastamme parempaa.

Kahvipannu on kuumana koko iltapäivän.

Tervetuloa!

Hannakaisa Shehu Porissa su 12.3.

Sunnuntaina 12.3. jumalanpalveluksessamme saamme pitää vieraana Hannakaisa Shehua.

Kuka olet ja mistä tulet?

Olen Hannakaisa Shehu Tampereelta. Olen toiminut toistakymmentä vuotta pastorina Tampereen Helluntaiseurakunnassa. Olen kahden alakouluikäisen lapsen äiti ja naimisissa albanialaisen metsäalan yrittäjän Edin kanssa.

Mistä tulet puhumaan vierailullasi Porissa?

Olen elänyt 20 vuotta seurakunnassa, jossa näky opetuslapsista ja uusista paimenista on jatkuvasti ja kaikessa läsnä.

Tultuani itse aikuisiän kynnyksellä uskoon innostuin heti Jeesuksen tavasta viettää aikaa opetuslasten kanssa ja varustaa heitä samalla siihen työhön, johon Hän heidät oli kutsunut.

Seurakuntatyössä halusin uhmata sitä silmiinpistävää haastetta, joka liittyy kulttuuriin; nimittäin sitä epäilystä herättävää kysymystä siitä, miten suomalainen voisi omaksua yhteisöllisyyttä vaativan elämäntyylin.

Olen tosi iloinen voidessani jakaa kokemuksia ja ajatuksia tästä aiheesta myös teillä Porissa.

… ja tuon tietysti mukanani ainakin yhden opetuslapsen, jotta asiat konkretisoituvat.

Tervetuloa innostumaan Jumalasta ja siitä, mitä Hän voi ja tahtoo tehdä sinunkin kauttasi!

Al Hayatin 20v-juhla su 26.3.

Al Hayat on Avainmedian kanava, joka keskittyy islamilaisen maailman evankeliointiin median välityksellä. Kanavan johtajana toimii Aaron Ibrahim. Tänä vuonna Al Hayat juhlii 20- vuotisjuhlavuotta kiertämällä Suomen helluntaiseurakunnissa kertomassa työstään islamilaisen maailman keskellä.

Porissa pidetään Al Hayatin juhlajumalanpalvelus 26.3.2023 klo 11, puhujana on Aaron Ibrahim ja mukana on myös muusikko Naser Musa.

Higher Ground -gospelkonsertti su 9.4. klo 18

Pääsiäissunnuntaina kirkossamme tärähtää mahtava Higher Ground -kuoron gospelkonsertti Hanna-Maria Heleniuksen johdolla!

Pääsiäisenä ihmiset ovat avoimempia astumaan kirkkoon. Hyvä musiikki vetää puoleensa. Niinpä tahdomme tavoittaa tänä pääsiäisenä porilaisia pääsiäisen hyvällä sanomalla Jeesuksen sovituksesta.

Konserttiin on vapaa pääsy, ovella myydään käsiohjelmia.

Kenet sinä voisit kutsua kirkkoon tänä pääsiäisenä hyvän musiikin ja parhaan sanoman äärelle?

TULOSSA:

Yhdyskunnan vuosikokous su 23.4 klo 12:15
Porin Helluntaiseurakunnan yhdyskunnan vuosikokous jäsenille jumalanpalveluksen jälkeen.

Satakunta United -nuortenleiri 21.-23.4.
Lisätiedot ja ilmoittautuminen
täällä

Lasten kesäleiri 27.6.-1.7.
Ilmoittautuminen aukeaa keväällä. Tahdotko mukaan töihin? Ota yhteyttä 050 359 3529 / Taneli Hieta-Koivisto