huhtikuu 2023

Valonsäteitä ja uusia alkuja

Pitkän pimeän kauden jälkeen kevät koittaa. Valoa alkaa tulvimaan koko ajan enemmän. Pimeimpiinkin huoneisiin valonsäteet ulottuvat. Samalla kun valo voittaa, se sulattaa jäätä ja alkaa syntymään myös uusia alkuja.

Pääsiäistä vietämme huhtikuussa ja sen sanomana on, että pimeys on voitettu. Meidän sydämissämme saattaa huoneiden tavoin olla pimeitä ja tunkkaisia kohtia, jotka haluamme piilottaa itseltämme ja myös muilta ihmisiltä.

Ristiltä tuleva valo kuitenkin paljastaa sydämemme kohdat, joita häpeämme ja peittelemme. Kun annamme tämän valon tulvia sydämeemme ja annamme valon sulattaa sydämemme routaa, niin samalla totuus saa vapauttaa meidät elämään aitoa elämää. Tämä valo saa aikaan todellisen vapauden ja elämän. Ristiltä tuleva valo saa aikaan vapauden, elämän ja uudet alut. Pimeyden on väistyttävä valon tieltä.

Sanna ja Jani

”Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. Valo loistaa pimeydessä,
eikä pimeys ole saanut sitä valtaansa.”
(Joh. 1:4-5)

Good Friday -tilaisuus pe 7.4. klo 18

Pitkäperjantaina kokoonnumme yhteen, emme synkistelemään pääsiäistä, vaan iloitsemaan siitä, mitä Jeesus ristillä puolestamme kertakaikkisesti teki.
Tilaisuudessa puhuu seurakuntapastori Tanja Näsilä ja musiikissa Kati Sistonen & co.

Vietämme pitkäperjantain tilaisuudessa myös ehtoollista yhdessä.

Tervetuloa!

Higher Ground Vocals -gospelkonsertti su 9.4. klo 18

Pääsiäissunnuntaina kirkossamme tärähtää mahtava Higher Ground Vocals -kuoron gospelkonsertti Hanna-Maria Heleniuksen johdolla!

Pääsiäisenä ihmiset ovat avoimempia astumaan kirkkoon. Hyvä musiikki vetää puoleensa. Niinpä tahdomme tavoittaa tänä pääsiäisenä porilaisia pääsiäisen hyvällä sanomalla Jeesuksen sovituksesta.

Konserttiin on vapaa pääsy, ovella myydään käsiohjelmia (20€). Konsertin jälkeen alakerrassa on maksullinen kahvitarjoilu (10€). Konsertin tuotto ohjataan MIX- ja MAX-iltojen kehittämiseen.

Olemme teettäneet kutsukortteja, joita voit ostaa seurakunnan kirjakaupasta (40€).
Maksetulla kutsulla voit kutsua ystäväsi henkilökohtaisesti konserttiin ja olet maksanut käsiohjelman ja kahvitarjoilun hänen ja seuralaisen puolesta.
Tämä on mahtava tapa kutsua ystävä evankeliumin äärelle ja ehkä ensimmäistä kertaa kirkkorakennukseemme.

Kenet sinä voisit kutsua kirkkoon tänä pääsiäisenä hyvän musiikin ja parhaan sanoman äärelle?

Satakunta United -nuortenleiri 21.-23.4.

Toteutamme yhdessä kolmen muun satakuntalaisen seurakunnan kanssa Vammalan leirikartanolla mahtavan kevätleirin nuorille.

Lue lisää leiristä ja laita ilmoittautumislinkki oman vaikutuspiirisi nuorille

Porin Helluntaiseurakunta yhdyskunnan vuosikokous on sunnuntaina 23.4.2023 klo 12:15. Esillä on sääntömääräiset asiat.

Maanantaina 1.5. klo 15 vietämme kristittyjen yhteistä vappua kirkkomme tiloissa. Tilaisuudessa puhuvat mm. Sakari Kalliomaa kansanlähetyksestä ja Maarit Laamanen Porin Metodistiseurakunnasta.

Terveiset Parempi seurakunta -päivästä

Lauantaina 11.3. kokosimme iltapäivällä yhteen seurakuntamme vapaaehtoisjohtajia, vastuunkantajia ja aktiivisesti mukana olevia.
Keskustelimme rohkeudesta ja valmiudesta uudistaa ajatteluamme ja toimintaamme, jotta voimme olla tavoittamassa uutta sukupolvea.
Yhdessä innostuimme ja ideoimme, mitä voimme seurakuntana tehdä ja millaiseen suuntaan kulkea.

Tahdomme olla tavoittava seurakunta ja tahdomme olla rohkeita uudistumaan tavoittaaksemme uutta sukupolvea evankeliumilla.

Tervetuloa tulevaisuudessa mukaan Parempi seurakunta -päiviin, joissa tahdomme yhdessä olla tekemässä seurakunnastamme parempaa!

Seurakunnan Kevätretki 18.5.2023

Tänä vuonna meitä kutsuu Kauttuan Ruukinpuisto, esihistorian opastuskeskus Naurava lohikäärme sekä Luistari, yksi Suomen merkittävimmistä rautakauden kalmistoalueista.

Bussiin mahtuu yhteensä 54 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Matkaan lähdemme klo 10 ja palaamme takaisin noin klo 17.

Hinta 40 €/hlö sisältää bussimatkat, lounaan ja opastukset. Katso lisää ja ilmoittaudu mukaan.

Lisätiedot Tanja Näsilä puh. 040 778 6811 tanja.nasila@porinhelluntaiseurakunta.fi

TULOSSA:

Lasten kesäleiri 27.6.-1.7.
Ilmoittautuminen aukeaa huhtikuun lopulla.
Tahdotko leirille mukaan töihin? Ota yhteyttä 050 359 3529 / Taneli Hieta-Koivisto

Kevään tulevat MIX- ja MAX-illat
MIX-ilta 31.3. & 5.5.
MAX-ilta 14.4. & 12.5.

Seuraa seurakunnan tilejä myös somessa!

@porinhelluntaiseurakunta

TOUKOKUU 2023