SYYSKUU 2023

KASTE

Jeesus asetti vain kaksi seurakunnallista toimenpidettä: ehtoollisen ja kasteen. Nykypäivänä usein kuulee vähättelevää puhetta kasteesta ja sen merkityksestä. Suurimman merkityksen kasteelle antaa se, että Jeesus meidän vapahtajamme kävi kasteella. Jeesuksen esimerkki kasteesta on keskiössä, kun ajattelemme sen merkitystä uskovan elämään. 

Kasteessa hautaamme vanhan elämän, jota elimme ilman Kristusta, samalla kasteen haudasta noustessamme sitoudumme Jeesuksen seuraajina uuteen ylösnousemus- elämään. Siten kasteesta tulee julkinen ja konkreettinen julistus ympäröivälle maailmalle Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. En tiedä ehtoollisen lisäksi vahvempaa konkreettista ja fyysisesti kokemuksellista hengellistä todellisuutta kuin kaste. Kaste on kuin vesileima, joka kertoo meidän kuuluvan Jeesukselle. 

Edellä kuvattu kaste kerrotaan Roomalaiskirjeessä. Sen perusteella voimme päätellä, että kasteeseen tarvitaan vettä, jotta voi käydä haudassa ja nousta sieltä ylös. Me helluntaiseurakunnissa pidämme kiinni tästä. Kasteelle menemisen edellytys on usko Jeesukseen. “Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu, mutta joka ei usko, tuomitaan kadotukseen.” Mark. 16:16

Petri Harjula
johtava pastori

 

Timo Soini Elämän Leivän illassa 3.9.

Seurakuntamme aloittaa yhteistyössä Elämän Leivän kanssa kerran kuukaudessa Elämän Leivän illat. Illoista vastaa Seppo Mäkipää.

Syksyn ensimmäinen tilaisuus on sunnuntaina 3.9. klo 17.

Tilaisuudessa puhuu Timo Soini. Mukana myös Seppo Mäkipää, Peter Polsa sekä musiikissa Temppelikuoro.

Tervetuloa!

 

Kaste jumalanpalveluksessa 10.9.

Meillä on ilo ja etuoikeus kastaa ja liittää seurakuntaan Jeesukseen uskovia.
Oletko sinä tai tuttusi miettinyt kastetta?
Ota yhteyttä pastoreihin, niin jutellaan lisää.

 

Skidikirkon kummilapsi

Lasten oma jumalanpalvelus, skidikirkko, on hankkinut Fidan kautta oman kummilapsen: albanialaisen Evjola-tytön. Kannatamme häntä taloudellisesti kuukausittain ja tämän kulun kattamiseksi keräämme sunnuntaisin Skidikirkon alussa vapaaehtoisen rahalahjan Evjolalle ja rukoilemme hänen puolestaan.

Tämä on arvokas mahdollisuus myös opettaa lapsille antamisesta ja kotona vanhempien kanssa on hyvä pohtia yhdessä, mitä tarkoittaa käytännössä jostakin omasta luopuminen jonkun muun hyväksi.

 

Blomien terveiset

Terveiset Etu-Aasiasta! 

Ihanaa olla kotona. Paljon on taas riittänyt tapahtumia.

Olemme ostaneet uuden auton, josta olemme kiitollisia, että asia järjestyi. Auto on uudempi ja turvallisempi. Olemme sairastelleet nämä muutamat viikot kukin vuorollamme milloin mitäkin tautia. 

Nuorin lapsistamme joutui kuivumisen vuoksi sairaalaan ja olimme vuorokauden nesteytyksessä. Koulut alkavat syyskuussa, joten arki pyörähtää käyntiin ihan uudella tavalla.

Kiitos, kun muistatte meitä rukouksin!

Jos tahdot saada Blomien uutiskirjeen useammin, ota yhteyttä toimistoon.

 

Solujohtajakoulutus

Saimme viettää elokuussa kastejuhlaa ja syyskuussa on jo seuraava suunnitteilla. On aina rohkaisevaa ja innostavaa nähdä uusien ihmisten tulevan uskoon ja liittyvän seurakuntaan. Meistä jokainen tietää, kuinka tärkeää on saada vanhemman tukea elämässä. Samalla tavalla uudet seurakuntalaisemme tarvitsevat nyt tukeamme. Järjestämme koulutuksen uusille solunjohtajille syyskuussa. Jos koet, että voisit auttaa uusia uskovia kasvamaan, katso lisää tietoa nettisivuilta.

 

Lapsi- ja nuorisotyön ideapäivä 30.9.

Tänä syksynä teemana on “Neuropsykiatriset haasteet seurakunnan lapsi- ja nuorisotyössä”. Koulutuksessa puhutaan yhä useammin eteen tulevista keskittymisen, tarkkaavaisuuden ja tunnesäätelyn haasteista.

Tarkoitus on jakaa yhdessä kokemuksia ja vinkkejä siitä, kuinka voisimme paremmin huomioida erityistä tukea tarvitsevia lapsia ja nuoria seurakuntamme toiminnoissa. Toisen osan koulutuksesta muodostaa seurakuntamme lapsi- ja nuorisotyön vapaaehtoistyöntekijöille pakollinen turvakoulutus. Ilmoittaudu mukaan!

TULOSSA:

La 14.10. Parempi seurakunta -päivä

Ke - la 22.-25.11. Aikamatka

 

 

Seuraa seurakunnan tilejä myös somessa!

@porinhelluntaiseurakunta

 
 
Previous
Previous

lokakuu 2023

Next
Next

ELOKUU 2023