ELOKUU 2023

Seurakunta tarvitsee juuri sinua

Apostolien tekojen luvussa 18 on pieni, mutta puhutteleva opetuslapseuttamista käsittelevä yksityiskohta. Siinä kerrotaan Apolloksesta, joka puhuu Jeesuksesta intohimoisesti, mutta ymmärtämättä evankeliumin koko laajuutta. Hänen puhettaan sattuvat kuuntelemaan Priskilla ja Akylas, jotka huomaavat Apolloksen potentiaalin, mutta ymmärtävät tämän tarvitsevan ohjausta päästäkseen käyttämään lahjojaan niin, että ne voivat tuottaa kestävää hedelmää. Luvussa kerrotaan ytimekkäästi, että Apollos suostuu kuuntelemaan heitä ja sen myötä hänen intonsa koituu suureksi hyödyksi alueen uskoville.

Historia ja nykypäivä tuntevat lukemattomia esimerkkejä Apolloksista, jotka eivät ole suostuneet kuuntelemaan Priskilloja ja Akylaksia, vaan ovat jatkaneet täysin oman ymmärryksensä varassa tai päätyneet kuuntelemaan houkuttelevampia ääniä. Priskilla ja Akylas kun aikakaudesta riippumatta johdattavat Apolloksia aina seurakunnan yhteyteen. Seurakunnan yhteydessä kasvamisen ja toimimisen hedelmä on haastavaa, mutta kestävää.

Syksyllä järjestämme solujohtajakoulutuksen, jonka tarkoituksena on antaa eväitä ja työkaluja sinulle, joka voisit osallistua seurakunnan tärkeään työhön: toisistamme huolehtimiseen. Koulutus antaa edellytyksiä toimia Priskillana tai Akylaana toisille, jotta nämä voivat kasvaa turvallisessa ja tasapainoisessa hengellisessä yhteisössä. Tervetuloa mukaan huolehtimaan siitä, että tulevaisuuden Apollokset voisivat olla suureksi hyödyksi alueensa ihmisille!

Tommi Törnroos
Seurakuntapastori

Solunjohtajakoulutus syksyllä

Haluatko aloittaa oman solun?
Haluatko kasvaa hengelliseen johtajuuteen?
Tämä koulutus on juuri sinulle!

Koulutus toteutetaan Porin Helluntaiseurakunnan tiloissa os. Itsenäisyydenkatu 9, neljänä arki-iltana klo 18-20:

-to 14.9.
-to 21.9.
-to 28.9.
-to 5.10.

Lue lisää ja ilmoittaudu mukaan 8.9. mennessä oheisesta linkistä!

Youth Celebration 25.-27.8.

Suomen helluntaiseurakuntien yhteinen nuorisotapahtuma, Youth Celebration, järjestetään jälleen kesän lopussa Iso Kirja -opistolla, Keuruulla.

Lähdemme tapahtumaan Satakunnasta yhteisellä bussilla.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen nettisivuilla

Timo Soini Elämän Leivän illassa 3.9.

Seurakuntamme aloittaa yhteistyössä Elämän Leivän kanssa kerran kuukaudessa Elämän Leivän illat.

Syksyn ensimmäinen tilaisuus on sunnuntaina 3.9. klo 17.

Tilaisuudessa puhuu Timo Soini. Mukana myös Seppo Mäkipää, Peter Polsa sekä musiikissa Hannu Grönroos ja Temppelikuoro.

Tervetuloa!

Salibandykaukalot seurakunnan toimintaan

Seurakuntamme aulassa on kesän aikana ollut läjä salibandykaukalon seiniä, jotka ovat herättäneet kiinnostusta.

Saimme seurakuntana rahoituksen kahdelta eri säätiöltä tähän hankintaan lapsi- ja nuorisotyötämme varten. Tämä on iloinen kiitosaihe!

Toiminnat starttaavat:

Äijäilta ti 15.8.

Life-ilta la 19.8.

Skidikirkko su 20.8.

Israel-ilta ti 22.8.

Rukouksen ja ylistyksen ilta ke 23.8.

Päivätilaisuus to 31.8.

MIX-ilta pe 1.9.