KESÄ-HEINÄKUU 2023

MITTAAMATTOMAN TÄRKEÄ YHTEYS

Paavali muistuttaa meitä, mistä olemme tulleet (Ef. 2:11-22): Aikaisemmin olimme yksin, osattomia ja toivottomia. Isän tarjoaman lapseuden kautta meidät on kutsuttu Jumalan perheyhteyteen. Nykyisin olemme Jumalan perheväkeä, yhteisen pöydän ympärillä. Yhdessä me saamme kasvaa Kristukseen, joka on seurakuntaperheen pää (Ef. 4:15-16).

Tärkeää on, että voimme kokea elävää yhteyttä toinen toistemme kanssa Kristus-ruumiin jäseninä (1. Kor. 12:12-27). Jumala on kaiken yhteyden luoja ja Hän jatkuvasti etsii yhteyttä jokaisen ihmisen kanssa. Hän asetti myös seurakuntayhteyden. Jumala tietää, että ihmisen ei ole hyvä olla yksin.

Tämän vuoksi haluamme lisätä syvempää yhteyttä ja ystävyyttä seurakuntalaisten välillä. Tarkoituksena on saada aikaan lisää pieniä ryhmiä/soluja. Niissä voimme kokoontua ajan kanssa, rohkaisevassa ja turvallisessa ilmapiirissä. Solussa voimme jakaa henkilökohtaisia asioitamme, lohduttaa, tulla lohdutetuksi, rukoilla, käyttää armolahjoja jne.

Tätä kirjoittaessani olen viimeistä päivää pastorin sijaisena. Kiitos kaikille rakkaudesta ja yhteydestä. Jatkan diakoniatyössä oman toimen ohella, joten perhe Näsilä ei häviä Porista minnekään.

Tanja Näsilä
seurakuntapastori

Pihajumalanpalvelus su 11.6. klo 11

Jumalanpalvelus pidetään sään salliessa pihalla (Itsenäisyydenkadun puolella, sateella sisällä). Jumalanpalveluksessa vastuussa on juuri opintovapaalta palannut seurakuntapastori Tommi Törnroos. Tilaisuudessa on tarjolla kahvia ja makkaraa vapaaehtoisella maksulla. Kutsu ystäviäsi mukaan ja tule heidän kanssaan!

Lähetysjumalanpalvelus su 18.6. klo 11

Mukana Blomin perhe. Tilaisuuden jälkeen tarjolla lähetyskahvit ja arpajaiset.

Lastenleiristä tulossa jälleen kesän paras viikko!

Seurakuntamme järjestämä lasten kesäleiri on 27.6.-1.7. Houhajärven leirikartanolla, Sastamalassa.
Leiri alkaa olla täynnä lapsista, mutta vielä voi ilmoittautua.

Onko sinulla mahdollisuus olla toteuttamassa leiriä? Aikuisia ryhmänohjaajia, keittiöapua sekä yövahteja vielä tarvitaan.
Ota yhteyttä Taneli Hieta-Koivistoon 050 359 3529

Äijäleiri 14.-16.7.

Rentoa äijämeininkiä saunoen, grillaten, pelaillen ja Jumalan kanssa aikaa viettäen.
Opetuksesta vastaa Antti Koski.
Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Jonne Saralahti 050 447 3043‬

Elämän leipä -leiri 17.-21.7.

Elämän leipä -leiri on järjestetty perinteisesti kesäisin tarkoituksena tarjota maksuton leiri Porin vähäosaisille. Tänä vuonna se järjestetään Rantaniemen leirikeskuksessa heinäkuulla.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 9.7. mennessä: Seppo Mäkipää puh. 040 723 8361

Jippu Porissa su 23.7.

Su 23.7. klo 11 Musiikkipitoinen jumalanpalvelus kirkkomme pihalla. Jumalanpalveluksessa vierailee laulaja-evankelista Jippu! Kannattaa kutsua ystäviä mukaan!

Tilaisuudessa on tarjolla vapaaehtoisella maksulla kahvia ja makkaraa. Sateen sattuessa kokoonnumme sisällä.

Striimaus kesätauolla

Kesän aikana Porin Helluntaiseurakunnan jumalanpalveluksia ei striimata YouTube-kanavallemme. Su 6.8. alkaen striimaamme jumalanpalvelukset jälleen.

Tervetuloa tilaisuuksiin myös kesällä, ihan paikan päälle!

Työntekijöiden lomat sekä toimiston aukioloajat

Työntekijät pitävät lomansa seuraavasti
Petri: lomarahavapailla 6.-11.6. ja kesälomalla 23.6.-16.7.
Tommi: 3.-23.7.
Taneli: 10.7.-6.8.
Kirsti: 6.-30.7.

Toimisto on auki kesällä: ti-to klo 11-14; vk:t 27, 29, 30 klo 11-13, vk 28 kiinni